Menyajikan Pelbagai Genre Artikel Menarik

Wednesday 25 February 2015

Gambar Lelaki Terkuat Di Dunia Tarik 12 Buah Kereta Serentak

Zydrunas Savickas diakui sebagai orang terkuat di dunia dengan rekod yang diperolehinya baru - baru ini . Ia berjaya menarik kereta paling banyak yang boleh dilakukan oleh satu orang .

Baca juga : Sup Ketam, penawar Denggi ? jom baca sini

Savickas sendiri sudah dikenal memenangi pertandingan World Strongest Man sebanyak 5 kali . Ia mempunyai kepakaran dalam menarik simpul tali yang juga digunakannya dalam memecahkan rekod kali ini . Lelaki di Lithuania ini berjaya menarik 12 kereta Nissan Note yang beratnya 12.941 kg .

Keseluruh kereta itu sebenarnya lebih ringan 21 kg dari siri pendahulunya meski mempunyai ruang tambahan 45 liter . Ke - 12 kereta itu ditarik Savickas sejauh lima meter dalam 32 saat saja . Pihak Nissan mahupun Savickas merasa senang dengan pemecahan rekod ini .

Baca juga : Antara punca jin suka merasuk manusia

" Selalu menyenangkan dapat membuat rekod dunia yang baru . Tak ada masalah saat aku menarik 12 Nissan Note itu , " ucap Savickas . Ia pun pula bertasbih gelaran sebagai lelaki terkuat sedunia dengan penyerahan sijil oleh wakil Guinness World Record , Jack Brockbank .

" Kami senang dengan membuat target tinggi jadi kami turut gembira boleh membantu Savickas mencetak gelar baru , " ujar Taina Erkkila , Communication Director Nissan Nordic Europe . " Senang melihat begitu banyak orang yang datang menyokongnya . "




sumber: 1- http://zamrispoon.blogspot.com

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Gambar Lelaki Terkuat Di Dunia Tarik 12 Buah Kereta Serentak

0 comments:

Post a Comment